درمان درد سینه (سوزش و تیر کشیدن) در زنان چیست
نوشته شده توسط : drmoussazadeh
 
 
دلايل اصلي تير کشيدن پستان
 
درد سينه نشانه چيست ؟ درد نوک سينه و درد پستان در بين بانوان بسيار رايج است و حتي آقايان نيز گاهي آن را تجربه مي‌کنند. اما آيا اين درد چقدر مي‌تواند نگران کننده باشد؟ در بسياري از مقالات، خبرنامه‌ها و وبسايت‌ها درباره ضرورت انجام تست‌هاي غربالگري و مامو گرافي سالانه براي پيشگيري و تشخيص سرطان سينه بانوان بسيار تاکيد شده است. آيا تمام دردهاي اين ناحيه منجر به سرطان سينه مي‌شود؟ چقدر درد نوک سينه را بايد جدي گرفت؟ در اين مقاله قصد داريم شما را با عوامل درد پستان آشنا کنيم.
 
 
چه عواملي باعث درد پستان مي‌شود؟ | تير کشيدن پستانها نشانه چيست ؟
 
مونيک سواين (Swain )، پزشک متخصص زنان و زايمان در سيستم بهداشتي هنري فورد مي‌گويد: «درد پستان و درد نوک سينه اغلب به عواملي غير از تومور مربوط مي‌شوند و اين دردها به ندرت مربوط به سرطان سينه است.» در بيشتر مواقع درد پستان به خودي خود از بين مي‌رود و يا به راحتي قابل درمان است. به طور ميانگين دو سوم دردهاي پستان در بانوان بر اثر تورم و اتهاب ناشي از ترشح استروژن و پروژسترون در طول دوران قاعدگي ايجاد مي‌شود. دکترسواين (Swain ) معتقد است که درد سينه هورموني، براي هر زني که خون ريزي ناشي از قاعدگي داشته باشد مي‌تواند رخ دهد. مهم نيست که 14 يا 44 ساله باشند، تا زماني که چرخه قاعدگي در جريان است احتمال ابتلا به درد پستان حلقوي را دارند. به طور کلي دو نوع درد پستان وجود دارد:
دردي که با دوره پريود ماهانه همراه است و بيشتر اوقات هر دو سينه را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
دردي که به دوره پريود ماهانه مربوط نيست. اين درد مي‌تواند بر يک يا هر دو پستان يا فقط بخشي از آن تاثير بگذارد.
 
در ادامه مقاله به دلايل احتمالي درد پستان مي‌پردازيم:
 
درد سينه نشانه چيست ؟
 
درد نوک سينه ناشي از بارداري
 
اين درد در سه ماهه اول بارداري به دليل هورمون‌هايي به وجود مي‌آيد که مي‌تواند تغييرات خلقي، کاهش تمايل به غذا، خستگي، حالت تهوع و استفراغ ايجاد کند و از همه مهم‌تر باعث درد پستان و درد نوک سينه، سنگيني سينه‌ ها نيز‌ شود. مونيک سواين (Swain )، پزشک متخصص زنان و زايمان مي‌گويد: هنگام شير دادن به نوزاد و تغذيه او بافت پستان مادر رشد مي‌کند، مجاري شير پر مي‌شود و نوک سينه‌هاي مادر حساس مي‌شوند. اگر باردار هستيد نگران نباشيد زيرا اين درد معمولا موقتي است و در سه ماهه دوم و سوم از بين خواهد رفت.
 
گاهي درد سينه يا احساس تير کشيدن سينه مي تواند براي بعضي از افراد بسيار آزاردهنده باشد و سبب اضطراب و نگراني شود. خوشبختانه تير کشيدن سينه به ندرت با سرطان سينه در ارتباط است و در اکثر مواقع منشاء آن عارضه هاي خوش خيم پستان يا ناحيه قفسه سينه است. با اين حال ، در صورتي که درد سينه شما با علائمي ديگر همچون قرمزي و التهاب پستان، احساس توده در سينه ، تب ، و خروج ترشحات از نوک سينه همراه شد ، در اسرع وقت به يک جراح متخصص پستان مراجعه کنيد تا با تشخيص به موقع علل ريشه اي، نسبت به درمان عارضه ايجاد کننده اين علائم اقدام شود. دکتر فرهاد موسي زاده ، جراح و متخصص پستان با بيش از پانزده سال سابقه در انجام انواع عمل هاي جراحي درماني و زيبايي پستان، آماده پاسخگويي و ارائه مشاوره به شما عزيزان در خصوص انواع بيماري ها و عارضه هاي مرتبط با ناحيه پستان مي باشند.




:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: